
Klantreis Mindfit
Op 1 februari was het dan zo ver…….. De 1e digitale klantreis voor Mindfit is live gegaan!
Maar wat betekent dit nu en wat is een digitale klantreis? De klantreis is het zorgproces wat de cliënt doorloopt tijdens zijn of haar behandeling. De digitale klantreis is de digitale kant van deze reis.
Wat willen we met de (digitale) klantreis bereiken?
-
De cliënt zoveel mogelijk eigen regie geven, o.a. door gebruik te maken van het cliëntportaal (MijnMindfit – omgeving) Wanneer
-
Processen zoveel mogelijk te optimaliseren en te automatiseren.
Er is de afgelopen twee jaar heel hard gewerkt door I&A en Service & Info van Mindfit om het proces van de cliënt in kaart te brengen en een begin te maken om het aanmeldproces in te richten in Salesforce. De eerste stap om te ondersteunen in de cliëntreis is het proces van verwijzing tot en met start behandeling. De ondersteuning start met de verwijzing, de vervolgstappen kunnen door middel van Salesforce worden uitgevoerd, gemonitord en zijn zo mogelijk geautomatiseerd. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van koppelingen (zgn. API’s) tussen de diverse applicaties zodat de gegevens kunnen worden uitgewisseld.
Hieronder een overzicht van de logistieke stappen van een klant in Salesforce. Hierin is te zien dat de meeste stappen zijn geautomatiseerd in het aanmeldproces.
Groot voordeel is dat in Salesforce goed te zien is hoeveel klanten er in de verschillende fases zitten en wat er moet gebeuren. Bovendien kunnen de uit te voeren taken aan één medewerker worden toegewezen of aan een groep. Hieronder een afbeelding van de hoofdpagina van Mindfit in Salesforce:
De cliënt ziet door deze ondersteuning op zijn cliëntportaal de (welkom bij) modules vanuit Minddistrict en de vragenlijsten vanuit Questmanager klaar staan. Deze beider stappen worden ondersteund vanuit het digitale proces en automatisch klaargezet.
Dit is nog maar het begin. Er zal nog veel functionaliteit worden ontwikkeld en er zullen naar verwachting nog vele klantreizen bij de verschillende stichtingen volgen.
Op de korte termijn focussen we ons op de optimalisatie van deze 1e stap in de klantreis en we hopen eind februari/begin maart live te gaan met deze stap voor Thubble.
Ben je nieuwsgierig geworden of heb je vragen? Neem dan contact op met Marianne ten Brinke, projectleider vanuit IA&S/DG Connected of Linda Helthuis, projectleider Mindfit.